Błąd #18:16 w czym może tkwić problem

Witam, mam problem z błedem #18:16 wyskoczył on nagle mimo, że wcześniej drukarka działała. System zaktualizowany.

Jest to błąd komunikacji pomiędzy płytą główną i płytą GUI. Problemem może być kabel pomiędzy tymi płytami lub inne zakłócenia. Może np. być gdzieś (np. kabel lan, wtyczka platformy) przetarty przewód lub poluzowana wtyczka, jakieś przepalenie itp. Mógł też wystąpić jakiś skok/spadek napięcia lub krótka przerwa w dostawie prądu z sieci elektrycznej. Tutaj też pytanie czy problem będzie się powtarzał czy to jednorazowy przypadek.

W razie problemu z rozwiązaniem samodzielnie możesz też skorzystać z oficjalnego serwisu: Support form - Zortrax .

Problem ciągle się powtarza

Hej, czy możesz przesłać więcej szczegółów dotyczących Twojego problemu? Proszę, podaj informacje, kiedy dokładnie występuje problem – czy dzieje się to podczas uruchamiania drukarki, czy może w trakcie rozpoczynania druku? Prześlij również informacje o drukarce (wersja slicera oraz firmware. , ponieważ niektóre wersje slicerów i firmware’u mogą powodować takie błędy. Czy zauważyłeś, że drukarka nie chce się włączyć, ekran pozostaje czarny, a dioda LED w komorze druku miga? Dodatkowo, czy błąd występuje, gdy pendrive jest wyjęty? Odpowiedzi na te pytania pomogą mi przygotować odpowiednie instrukcje naprawy.

Pozdrawiam

Cześć drukarka była nieużywana dosyć sporo. Od tego roku jestem nowym informatykiem (przebranżowienie z WF :smiley: )w sali gdzie drukarka 3d się znajduje. Gdy przejąłem sale zacząłem drukować i wszystko świetnie szło. Drugi informatyk kolega ma ten sam model (bez żadnych problemów mimo większej ilości godzin druku). Po wymianie filamentu jest ten problem. Wyskakuje on zarówno gdy jest one drive i bez pen drive. Czasami już przy nagrzewaniu a czasami w początkowym etapie druku.

Świetnie :smiley: , druk 3D to zdecydowanie przyszłość! Jeśli chodzi o pomoc, musisz teraz wybrać:

  1. Wysyłasz drukarkę do serwisu Zortrax – tam specjaliści szybko ogarną temat, ale będzie to kosztować, a zdalnie trudno oszacować cenę.
  2. Próbujemy naprawić zdalnie – potrzebna będzie Twoja inicjatywa, podstawowe zdolności manualne oraz zestaw narzędzi (śrubokręty, klucze).

Daj znać, którą opcję wybierasz!

Oczywiście, że ta druga lecz wtedy gdy będę w szkole na nowy rok szkolny :grinning:

W połowie sierpnia odnowię temat i będziemy mogli działać ?

Super. Rozumiem, że będziesz używał tego z młodzieżą ??
Ogólnie rzecz daj znać. Na forum jestem tak raz /dwa razy w tygodniu. Jak coś zawsze możesz mnie oznaczyć w wątku i nawiązać do tej wiadomości.

W drugiej połowie sierpnia mogę być na urlopie ale dawaj znać. Spróbujemy to naprawić zdalnie. Jak nie to trzeba będzie brać pod uwagę serwis.

Jak masz jakieś pytania dla mnie to zapraszam. A tak ogólnie spokojnego urlopu Ci życzę.

Jasne, uczę klasy 4-6 dla nich to duża frajda. Drukuje również rzeczy potrzebne na rzecz szkoły (nagrody na konkursy itp.) tu załączona nagroda za zawody wędkarskie w szkole. Będę się odzywał i wielkie dzięki za pomoc !

Oczywiście wydruk przed obróbką

Nawet nie wiesz jak się ciesze, ze takie rzeczy działasz. Ogólnie w mojej ocenie więcej takich osób powinno być. Wiesz teraz druk to szybkie prototypowanie oraz zabawa. Młodzież może robić super rzeczy lecz niestety nie mają gdzie. Tym bardziej mam większa motywacje do naprawienia Twojego m200. Haha

Taka rada widzę ze filament Ci nitkuje. Spróbuj go wysuszyć przed drukiem. Będą lepszej jakości wydruki.

Ten filament wisiał 3 lata w miejscu gdzie świeciło słońce, zmieniłem filament na nowy nieużywany i zaczęły się problemy heheh


Te zostały wydrukowane już na tym samym modelu lecz u kolegi. Drukujemy również medale oraz symbole matematyczne jako nagrody w konkursach matematycznych, projekt do losowania kostka (wieża i tam kostka spada), breloczki do kluczy z nazwą szkoły itd. Tylko palce czasami pokrwawione od nożyka heheh