Fichier invisible zcodex2 sur M300 plus

Bonjour, je viens de mettre zsuite a jour et maintenant les nouveaus programmes d’impression enregistrée sur la clé usb sont invisible sur mon imprimante M300 (rien ne s’affiche , sauf les programmes fait avant la mise a jour )
j’ai l’impression que avant le fichier etait un .zcodex et maintenant c’est un zcodex2 , mais l’imprimantre ne les lit pas
pouvez vous m’aider ??
merci d’avance

Hello @gaylord,

first of all - please, use English.

What firmware version is installed? Make sure it is up-to-date (2.5.13) so the printer can recognize both .zcodex and .zcodex2 files. Just in case - check if the models were not saved as .zcode (read by M200/M300/Inventure only).

Best regards
Karolina

Thank you for your quick response, I’m updating with the usb key, the wifi doesn’t work here anymore

Did you manage to update the firmware to the newest one with the USB?

j ai le meme probleme , les fichiers en zcodex2 ne sont pas visible dans ma M300 , seul les fichier zcode sont visible , y a t il une solutions ? j ai deja fait la mise a jour du M300 et j ai la derniere version de Z-suite .

Hello,

.zcodex2 files are not dedicated for the M300 - only .zcode files are read by this machine. Please ensure you set the right model of the printer in Z-SUITE:

3d printer

You can aslo choose your default printer here: File → Preferences.

Best regards,
Karolina